sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Leikkauksien perusteiden itsearviointi 1.jakso

 Miksi valitsin juuri nämä työt kokoelmaani ?
- Olen laittanut blogiin kaikki kuvaamani työt. Alussa keskityin pelkästään leikkamiseen, joten alku töistä ei ole kuvia. 

Mistä hiustenleikkauksesta pidän eniten ja miksi ?

- Kaikkein eniten tykkäsin porrastetusta A-linjaisesta bob -leikauksesta, koska lopputulos oli näyttävä ja viimeistelyyn oli kunnolla aikaa. 

Mitä opin töiden kautta ? 

- Opin, että leikkaaminen pitää aloittaa rauhallisesti ja hyvin suunniteltuna. Jaotuksen kanssa pitää olla tarkkana, jotta ei leikkaa väärää muotolinjaa. 

Mikä töissä oli vaikeinta ja miksi ?

- Sormien asennon hakeminen mahdollisimman ergonomisesti oli vaikeinta. 

Jos tekisit samat työt, mitä tekisit toisin ?

- Keskittyisin enemmän jaotuksien tekemiseen.

Mitä ongelmia hiustenleikkaamisen opiskelemisessa ilmeni ja miten ratkaisin ne ?

- Liikutin hiukan sormiani alaspäin samalla kun leikkasin, joten muotolinjasta ei tullut niin tarkka kuin pitäisi. Huomasin kuitenkin ongelmani ja jatkossa kiinnitän siihen erityistä huomiota.

Mitä haluaisin oppia seuraavaksi ?

- Haluaisin oppia hahmottamaan mikä hiusmalli käy kullekkin kasvon muodolle. Erilaisia viimeistely tekniikoita olisi myös hyvä oppia.

Miten minun tulisi kehittää työskentelyäni ?

- Vaikka olen tarkka niin silti minun tulisi kehittää sitä enemmän.

Mitä olen oppinut ? 

- Olen oppinut paljon erilaisia asioita ja ensimmäinen jakso on ollut antoisa. Nykyään kiinnitän enemmän huomiota eri ihmisten hiusten malleihin ja yritän päätellä miten ne on leikattu. Vaikka olen joitakin asioita jo tiennyt alasta ja mitä se pitää sisällään, niin silti olen saanut paljon lisää tietoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti