tiistai 8. joulukuuta 2015

Työntekijän haastattelu työpaikalla


Yritys on perustettu vuonna 1952 nimellä Parturi-Kampaamo Oma. Yrittäjä on vaihtunut ja nimeksi on vaihtunut Parturikampaamo & kauneushoitola Omalook. Liikkeessä käy kaikenikäisiä asiakkaita. Yrityksellä on omat nettisivut ja Facebook. Yliopiston kalenterissa on ollut mainos yrityksestä. Liikkeessä on tapana miesten hiustenleikkauksien jälkeen hieroa muutama minuutti päätä. Työntekijät pyrkivät joustamaan aikataulun suhteen asiakkaiden toiveiden mukaisesti.

Haastattelin työpaikalla työntekijää jolla oli pitkä työhistoria. Hän on päätynyt alalle vuonna 1975 ammattikoulunkautta ja on käynyt kansankorkeakoulun. Parturi-kampaamo Omassa hän on työskennellyt 20vuotta ja ennen sitä Parturi-kampaamo Pekankulmassa. Työntekijän ajatukset hiusalan nykyhetkestä ja tulevaisuudesta: kova kilpailu alalla mutta antoisa ammatti.

Parturikampaajalta vaaditaan kykyä kohdata erilaisia ihmisiä,ammattitaitoa ja hyvä terveys.

Hyvä asiakaspalvelu vaatii sen, että jokainen asiakas otetaan huomioon omana yksilönä ja kuunnellaan asiakkaan toiveita. Kaikkia ei voi miellyttää ja tärkeintä on tehdä työnsä parhaansa mukaan. 

Parturi-kampaajan työajat ovat joustavia. Työntekijällä käy keskimäärin päivässä noin 10asiakasta.

Työntekijän mielestä haasteellisinta sekä parasta työssä on erilaiset ihmiset. Mieleenpainuvimpia kokemuksia työssä on ollut asiakkaan synnytyksen käynnistyminen kesken työnteon sekä pitkäaikaiset asiakassuhteet joissa näkyy kasvun ja kehityksen muutokset. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti